A vásárlástól való elállás joga:
A csomag visszaküldésénél:
gondosan csomagolja be (ajánlott küldeményként küldje), utánvétes összeg nélkül. Amennyiben utánvétesen érkezik a címre a csomag, nem kerül átvételre.
Kérjük, csatolja a kitöltött elállási nyilatkozatot (ez felgyorsítja a teljes folyamatot). Vásárlástól való elállási űrlapot, amelyett itt talál: elallas.doc
A visszaküldött termék a következő feltételeknek kell, hogy megfeleljen:
Gondosan becsomagolt termék
A termék nem volt használva – nincsenek látható jelei a használatának.
A termék hiánytalan!
A visszaküldést postai úton javasoljuk. A vásárló köteles a feladás költségeit állni, amennyiben hibátlan terméket küld vissza. A visszaküldés során, a csomag esetleges elvesztéséért, vagy megsérüléséért, nem vállalunk felelőséget. A vásárló felelősége gondosan becsomagolni és a megfelelő formában postára adni.
Amennyiben a vásárló sérült, meghibásodott/ más típusú/ más méretű terméket kapott (tehát a hiba a mi oldalunkon történt) a postaköltség összege is átutalásra kerül.
A kereskedő kötelezettségei elállás esetén
A kereskedő késedelem nélkül, de minden esetben legkésőbb attól a naptól számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által megfizetett teljes összeget, beleértve adott esetben a szállítás költségeit is, amikor a 11. cikknek megfelelően értesül a fogyasztó azon döntéséről, hogy eláll a szerződéstől. A kereskedő az első albekezdésben említett visszatérítést a fogyasztó által az eredeti ügylet során igénybe vett fizetési móddal megegyező módon hajtja végre, kivéve, ha az ettől való eltérésbe a fogyasztó kifejezetten beleegyezik, és amenynyiben a fogyasztót az ezen visszatérítésből adódóan semmilyen díj nem terheli.
Az (1) bekezdéstől eltérve, amennyiben a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választ, a kereskedő nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Adásvételi szerződések esetében a kereskedő – amenynyiben nem vállalta, hogy az árut maga szállítja vissza – mindaddig visszatarthatja a visszatérítést, amíg vissza nem kapta az árut, vagy amíg a fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltat arra vonatkozóan, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi idő pontot kell figyelembe venni.
A fogyasztó kötelezettségei elállás esetén
A távollevők között és az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések esetében a fogyasztó indokolatlan késedelem nélkül, de minden esetben legkésőbb attól a naptól számított 14 napon belül, amelyen a 11. cikkel összhangban értesítette a kereskedőt a szerződéstől való elállásra vonatkozó döntéséről, visszaküldi az árukat vagy átadja azokat a kereskedőnek vagy a kereskedő által az áruk átvételére felhatalmazott személynek, kivéve, ha a kereskedő vállalta, hogy az árukat maga szállítja vissza. A fogyasztó a határidőt akkor tartja be, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi az árukat.
A fogyasztó kizárólag az áruk visszaküldésének közvetlen költségét viseli kivéve, ha a kereskedővállalta a költség viselését, vagy ha a kereskedő elmulasztotta tájékoztatni a fogyasztót arról, hogy ezeket neki kell viselnie.
Az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések esetében, amennyiben az árut a szerződés megkötésekor leszállították a fogyasztó otthonába, a kereskedő saját költségén szállítja vissza az árut, ha az természeténél fogva nem küldhető vissza a szokásos postai úton.
A fogyasztó csak az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges kezelésből adódó értékcsökkenést meghaladó értékcsökkenésért felel. A fogyasztó semmi esetre sem felel az áru értékcsökkenéséért, amennyiben a kereskedő az elállási jogról szóló, a 6. cikk (1) bekezdésének h) pontjában előírt tájékoztatást elmulasztotta.
Ha a fogyasztó a 7. cikk (3) bekezdése, illetve a 8. cikk (8) bekezdése szerinti kérelmet követően gyakorolta elállási jogát, köteles a szerződésben meghatározott szolgáltatások összességéhez arányosan viszonyuló, az elállási joga gyakorlásának a kereskedővel való közlése időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított teljes ár alapján kell kiszámítani. Amennyiben a teljes ár túlzottan magas, az arányos összeget az addigi teljesítés piaci értéke alapján kell kiszámítani.
Egyedi igények alapján készített termékek
A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdése c) pontja szerint, nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
A nyomtatott termék nyomtatási minőségét a fogyasztó által meghatározott nyomtatási méret, a küldött forráskép minősége és felbontása határozza meg. Az ebből fakadó minőségi reklamációt nem áll módunkban elfogadni. A nagyméretű nyomtatási eljárás során a forrásképek digitális nagyításon (interpoláció) esnek át, mely az alapkép méretétől és jellegétől függő mértékű élelmosódást eredményez. A forrásképet ellenőrizzük, véleményezzük, de a nyomtatási kimenetre vonatkozó minőségi garanciát nem tudunk vállalni.